torsdag 10. november 2011

Rapport

Hvordan er undersøkelsen foretatt?
Jeg har brukt googledocs, som er et enkelt og greit verktøy å bruke når man skal lage en spørreundersøkelse.

Hvordan er den distrubuert:
Den er distrubuert gjennom facebook. Ideelt sett burde den ha vært distrubuert andre steder i tilegg, ettersom de vennene jeg har på facebook generelt er utenfor den målgruppen vi først har tenkt å tilnærme oss.

Demografisk data:
Her har jeg spurt om alder. Her ser man at segmentet 18-25 er høyest representert, noe som ikke er fullt så ideelt. Skulle helst hatt flere svar fra folk over 25.


Oppsummering av svar:

Er kvalitet på råvarer som frukt og grønt viktig for deg?(grønn)
Her er det kun 4 som har svart at de helst kjøper økologisk, og resten kjøper nok i butikken. Dette viser igjen at undersøkelsen burde kanskje vært foretatt en annet sted. Studenter prioriterer gjerne ikke økologisk fordi det er dyrere.


Kunne du tenkt deg å ha tilgang på egne råvarer/ dyrke selv?(lilla)
Her har 28 stykker svart at det er for tidkrevende- noe jeg også fikk høre av noen av folkene på gata- dette er altså en utfordring. 2 kunne tenke seg dette for å kunne lære barna om dyrking, 19 er interesserte hvis det finnes en praktisk løsning, så interessen finnes.

















Her har jeg spurt hvor mye folk er villige til å betale for å ha muligheten til å dyrke hjemme(oransj):
Flertallet ligger på 400-800, noe som er bra ettersom jeg har anslått at utsalgsprisen vil ligge på 600-1000 kr.



Konklusjon:
Ut ifra disse svarene har jeg fått en vag bekreftelse på at interessen er det, men også at jeg burde ha distrubuert undersøkelsen på en litt annen måte enn via facebook.
På spørsmålet om hvor viktig vedledighet var, så lå flertallet midt på treet. Dette har vi mulighet til å få gjort noe med.


Jobben videre:
Jobbe videre med å lage en ny markedsundersøkelse, med flere spørsmål.
Revurdere valg av målgrupper(er).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar